Hands do not touch your precious Me

Wim Vandekeybus & Olivier de Sagazan/Ultima Vez
wo 12 jan 2022 - 20.00 u
wo 12 jan 2022
20.00 u
  • wo 12 jan 2022
    20.00 u
    concert- & theaterzaal
  • Prijzen exclusief € 2 servicekosten per bestelling. Meer weten over de servicekosten bij bestelling? Klik hier.

Onze website gebruikt diensten als Youtube en Vimeo voor video's en andere media. Om deze te kunnen zien, moet je toestemming geven tot het plaatsen van cookies. meer informatie…

Cookies zijn kleine bestanden die op je computer worden opgeslagen om je voorkeuren tijdens je bezoek te onthouden. Cookies slaan nooit je naam, adres, leeftijd of andere persoonsgegevens op. Alleen je voorkeuren en interesses aan de hand van je surfgedrag worden opgeslagen. 

Cookies zijn nodig om deze website goed te laten functioneren. Zo wordt je winkelmandje onthouden tijdens het bestelproces van tickets. 

Maar cookies zijn ook nodig om je gebruikservaring op deze website te verrijken. Media van derde partijen, zoals bv. video's, gaan vaak gepaard met cookies. 

Ook houden we statistieken bij om deze site doorlopend te verbeteren. 

Tenslotte worden cookies ook gebruikt om onze marketingactiviteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk te maken.

CCHA-ookies - instellingen

Met Hands do not touch your precious Me creëert Wim Vandekeybus een mythisch verhaal van confrontatie en transformatie, van licht en duister, van dood en hergeboorte. Hij werkt hiervoor samen met componiste Charo Calvo - zie ook Immer das Selbe gelogen (1991) en 7 for a secret never to be told (1997 -, acht dansers en performer en beeldend kunstenaar Olivier de Sagazan. Samen scheppen ze een universum waarin lichamen als levende en vleselijke sculpturen balanceren tussen het utopische en het gruwelijke, tussen het krachtige en het fragiele.

Zowel de voorstellingen van Wim Vandekeybus als de performances van Olivier de Sagazan werken op de grens van wat het betekent ‘lichaam’ en ‘mens’ te zijn. Vandekeybus ontwikkelde zijn bewegingstaal op basis van impulsieve en instinctieve reacties geconfronteerd met situaties van fysiek risico en gevaar. De kern van de Sagazans werk is de transfiguratie van het lichaam en het gelaat met klei en verf tot een klomp anoniem vlees. Hun exploratie van de menselijke limieten krijgt een muzikale echo in de textuur van Charo Calvo’s elektro-akoestische muziek.

Na TRACES live in december 2019 - én met een jaar vertraging - opnieuw een vintage Vandekeybus in CCHA!

“**** Vandekeybus keilt met deze voorstelling een duizend jaar oude mythe in onze schoot. Hij dringt die mythe niet op, maar toont met de hulp van kilo's klei, een geniale soundscape en zeven getalenteerde spierbundels die bijna sneller bewegen dan het licht hoe elk mens en elk volk een voortdurende strijd voert om een andere en liefst betere versie van zichzelf te worden.” KnackFocus, 17 januari 2021
"**** De spanning begint wanneer een van de dansers, trillend van twijfel, een kopje koffie naar de onderwereld brengt. Van daar is er geen weg meer terug." Het Nieuwsblad, 18 januari 2021

**** Verbluffende scènebeelden en choreografieën die allemaal zo knap in elkaar haken dat je onmogelijk kan wegkijken van dit extatische schouwspel.

De Morgen, 19 juli 2021

credits

regie, choreografie & live camera Wim Vandekeybus / gecreëerd met & opgevoerd door Olivier de Sagazan, Lieve Meeussen, Maria Kolegova, Mufutau Yusuf, Borna Babić, Maureen Bator, Davide Belotti, Pieter Desmet & Anna Karenina Lambrechts / kleicreatie Olivier de Sagazan / muziek Charo Calvo / aanvullende muziek (Red dance) Norbert Pflanzer / artistiek assistent Margherita Scalise / dramaturgie Erwin Jans / kostuums Isabelle Lhoas, geassisteerd door Isabelle De Cannière / accessoires Céline de Schepper / lichtontwerp Wim Vandekeybus & Francis Gahide / wereldpremière 30 oktober 2020, Teatro Communale di Ferrara / coproductie KVS Brussel, Teatro Comunale di Ferrara & Les Théâtres de la Ville de Luxembourg / met de steun van de Tax Shelter maatregel van de Belgische Federale Overheid & Casa Kafka Pictures Tax Shelter empowered by Belfius / inleiding Katie Verstockt / © Wim Vandekeybus & Danny Willems
ultimavez.com

CCHA-ookies

We maken gebruik van cookies en vergelijkbare technieken om je gebruikservaring te verbeteren, om het gebruik van deze website te analyseren, om content van derden (zoals bv. video’s) te kunnen afbeelden en voor verschillende andere toepassingen. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door ‘akkoord’ te klikken, stem je hiermee in. Als je niet akkoord bent, kan je via de knop ‘Instellingen aanpassen’ je voorkeuren opgeven. meer informatie…

Cookies zijn kleine bestanden die op je computer worden opgeslagen om je voorkeuren tijdens je bezoek te onthouden. Cookies slaan nooit je naam, adres, leeftijd of andere persoonsgegevens op. Alleen je voorkeuren en interesses aan de hand van je surfgedrag worden opgeslagen. 

Cookies zijn nodig om deze website goed te laten functioneren. Zo wordt je winkelmandje onthouden tijdens het bestelproces van tickets. 

Maar cookies zijn ook nodig om je gebruikservaring op deze website te verrijken. Media van derde partijen, zoals bv. video's, gaan vaak gepaard met cookies. 

Ook houden we statistieken bij om deze site doorlopend te verbeteren. 

Tenslotte worden cookies ook gebruikt om onze marketingactiviteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk te maken.

CCHA-ookies - instellingen