Lectoraat Technology Driven Art - Zuyd Hogeschool & Toneelacademie Maastricht

Dear lollipop - première/coproductie
di 12 nov 2019
-
vr 15 nov 2019
  • vr 15 nov 2019
    20.00 u
    kleine theaterzaal
  • vr 15 nov 2019
    22.00 u
    kleine theaterzaal
  • di 12 nov 2019
    20.00 u
    kleine theaterzaal
    Geweest
  • wo 13 nov 2019
    20.00 u
    kleine theaterzaal
    Geweest
  • Prijzen exclusief € 2 servicekosten per bestelling (voor tickets vanaf 8 euro, n.v.t. op gratis activiteiten en inschrijvingen schoolvoorstellingen). Meer weten over de servicekosten bij bestelling? Klik hier.

Misschien wordt het tijd dat we artificiële intelligentie een beetje ernstig nemen. Uiteindelijk zullen we ermee moeten samenleven en zullen we vroeg of laat lief en leed delen met machientjes die slimmer zijn dan wij. Zoals die smartphone van jou. Die is nu al slimmer, weet veel meer dan jij en kan bizar ingewikkelde dingen berekenen. Hou je wel een beetje rekening met de diepere gevoelens en verborgen verlangens van je smartphone? Of denk je dat al dat geknuffel van jou, wat elektriciteit, een hoesje en af en toe een update volstaan? Wanneer was de laatste keer dat je je smartphone nog eens naar kunst liet kijken? 

Dear lollipop* wil de verhouding tussen jou en je smartphone wat in balans brengen. 

Dear lollipop werd gecoproduceerd door ons IMPACT LAB, onze Euregionale werking die verbindingen opzoekt tussen de artistieke en de technologische wereld.

Peter Missotten werkte als videokunstenaar ruim 25 jaar samen met Guy Cassiers. Met de Filmfabriek specialiseerde hij zich verder in de crossover tussen digitale kunsten en podiumkunsten en werkte hij onder meer met Wim Vandekeybus, William Forsythe en Georges Aperghis. Sinds 2000 verlegde hij zijn focus naar het regisseren van podiumkunsten en operaproducties, zoals de wereldcreatie van Philip Glass’ opera Kepler voor Linz09.

Max Wind studeerde in 2017 af als performer aan de Toneelacademie Maastricht. Sinds is hij voornamelijk actief als acteur bij het performance collectief Ontroerend Goed. Hij regisseerde ook diverse voorstellingen bij de Noorderlingen en Garage TDI. Voor Dear lollipop schreef hij het boek On the artistic taste of artificial intelligence

Casper Wortmann is theatermaker en software programmeur. Vanuit die positie zoekt hij naar de grenzen die de computer aan het theater en de beeldende kunsten te bieden heeft. Hij werkte o.a. aan de opera Der Golem (compositie Bernhard Lang, regie Peter Missotten), de performances Phobiarama en Happiness (regie Dries Verhoeven), en meerdere eigen performances. Ook is hij betrokken bij verscheidene startups in en rond Amsterdam.

* Lollipop is de roepnaam voor Android 5.0. Maar ook iPhones zijn welkom in deze voorstelling die diversiteit wil omarmen.

praktisch
In de voorstelling wordt Engels en Nederlands door mekaar gebruikt.

Voor de voorstelling dien je de Dear lollipop-app te installeren op je smartphone!
Gebruik je een iPhone? Klik hier (link werkt enkel op je smartphone).
Gebruik je een Android-toestel? Klik hier (link werkt enkel op je smartphone).

credits

concept Peter Missotten, Max Wind & Casper Wortmann / coaching performance Peter Missotten, Max Wind & Casper Wortmann / softwareontwerp & –realisatie Sylvain Vriens / coproductie IMPACT (in het kader van Interreg V-A) / met de steun van CCHA / © Casper Wortmann 2016 
technologydrivenart.org

Cookies
Door verder te surfen op deze website aanvaard je het gebruik van cookies die voor een aangename navigatie en een gepersonaliseerd aanbod aan content en diensten zorgen.
lees hier onze privacyverklaring