scholen: praktisch

vernieuwde inschrijvingsprocedure, een goede voorbereiding is goud waard, muzisch schoolklimaat & brochure schoolvoorstellingen

onderdeel van
scholen

VERNIEUWDE INSCHRIJVINGSPROCEDURE


INFODAG

De aanwezigen op de infodag (aanwezigheidsregistratie) van woensdag 6 juni 2018 krijgen voorrang. Zij kunnen inschrijven vanaf woensdag 13 juni 2018 om 9 u.


ZENDING BROCHURES

Op donderdag 14 juni 2018 worden de brochures verstuurd naar de niet-aanwezige scholen. Zij kunnen inschrijven vanaf maandag 18 juni om 9 u.
Inschrijvingen van scholen die niet aanwezig waren op de infodag, worden ten vroegste verwerkt op 18 juni, ook al worden zij eerder ingezonden.


HOE INSCHRIJVEN? NIEUW! INSCHRIJVINGSFORMULIER

Het inschrijven zal voortaan digitaal gebeuren. Je ontvangt dus geen inschrijvingsformulier meer. Enkele van de velden zijn verplicht, andere optioneel. Vermeld bij elke keuze twee alternatieven.

 

Klik hier om naar het inschrijvingsformulier te gaan.


LET OP!

Het inschrijvingsformulier is geen definitieve reservatie. Je inschrijvingsformulier wordt verwerkt volgens de chronologie van ontvangst. Er wordt zoals steeds naar gestreefd om je je eerste keuze te geven. Vervolgens neemt CCHA contact met je op. Inschrijvingen per mail, fax, telefoon of brief worden niet verwerkt.


AANTAL LEERLINGEN

Bij inschrijving vormt het aantal leerlingen vaak een schatting. Wanneer je in september zicht hebt op het exacte aantal leerlingen in een klas, mail je het juiste aantal leerlingen en begeleiders naar dagvoorstellingen@ccha.be. Dit is belangrijk want indien de dag
van de voorstelling de afwijking groter is dan 10%, dan wordt 90% van het bevestigde aantal aangerekend. Ook bij eenzijdige annulering of het niet-opdagen door de school, wordt 90% van het bevestigde aantal gefactureerd.
Voor afwezige leerlingen - door vb. ziekte - op de dag van de voorstelling, kan je tot max. 10% van de bevestigde aantallen aftrekken.


AANTAL BEGELEIDERS

Vermeld bij je inschrijving ook het aantal begeleiders. Schoolvoorstellingen kennen een maximumcapaciteit die niet overschreden kan worden. Zeker bij voorstellingen waarbij het publiek op het podium moet plaatsnemen, is het belangrijk om op voorhand het aantal volwassen begeleiders in te schrijven.
Per 15 leerlingen kan 1 begeleider de voorstelling gratis bijwonen. Indien er meer begeleiders de voorstelling wensen bij te wonen en de maximumcapaciteit nog niet is overschreden, dan kan dat perfect. In dat geval betaalt de extra begeleider dezelfde prijs als een leerling van de school.


BEVESTIGING

Je inschrijving is definitief na schriftelijke bevestiging van CCHA. Deze bevestiging ontvang je in de tweede helft van september en blijft als overeenkomst het hele seizoen geldig. Zodra je deze bevestiging hebt ontvangen, ligt/liggen de door jou gevraagde voorstelling(en) vast. Er is wel een afwijking van maximaal 10% mogelijk op het ingeschreven aantal leerlingen indien je dit aan ons meldt vóór maandag 12 september 2018.


BETALING

Na ontvangst van de factuur, schrijft de school het verschuldigde bedrag over.


WIJZIGINGEN & ANNULERINGEN

Door overmacht is het mogelijk dat een activiteit wijzigt van datum of geannuleerd wordt. In dat geval word je onmiddellijk op de hoogte gebracht en krijg je een oplossing of een alternatief aangeboden. In geen geval kan CCHA aansprakelijk worden gesteld voor deze uitzonderlijke omstandigheden.

Indien je vragen hebt over een voorstelling, over je inschrijving of de inschrijvingsprocedure, kan je een mailtje sturen naar dagvoorstellingen@ccha.be.
 


EEN GOEDE VOORBEREIDING IS GOUD WAARD

LESMAPPEN, VOORBEREIDINGEN & NABESPREKINGEN
Een goede voorbereiding is een bepalende factor in de theaterbeleving van de leerling.

Naar welk genre voorstelling ga je kijken? Theater, dans, muziek of net een mix van
disciplines? Wordt er gesproken of is de voorstelling woordeloos? Waar gaat de
voorstelling over? Wie heeft de voorstelling gemaakt? Moet een voorstelling altijd
grappig zijn?
 

Een voorbereiding hoeft niet altijd lang te duren. Een lesmap kan je daarbij helpen.
Van zodra we de lesmappen hebben ontvangen, plaatsen we ze op deze website. Op de webpagina van de voorstelling vind je ook steeds de meest recente info terug, net als foto’s, filmpjes en trailers, recensies en nuttige links. Niet alleen weten de leerlingen zo wat ze kunnen verwachten, ze zijn ook vaak nieuwsgierig naar wat komen gaat en hun luister- en kijkbereidheid neemt toe.
 

ACHTERAF
Soms is een voorbereiding alleen niet voldoende en vraagt een voorstelling om een
gesprekje achteraf. Een voorstelling kan de leerlingen erg raken of er blijven nog enkele
losse eindjes over die uitgeklaard moeten worden. Soms zijn de reacties heftig: positief
of net negatief. Het is steeds nuttig om even samen stil te staan bij wat je net gezien hebt. Wat vond je leuk? Wat vond je minder leuk? En waarom precies?
 

PRAKTISCHE VOORBEREIDING
Niet alleen inhoudelijke info bereidt de leerling voor op een theaterbezoek. Ook praktische elementen spelen een rol.
 

Waar vindt de voorstelling plaats? Hoe gedraag je je in een voorstelling? Mag je lachen
als je iets grappig vindt? Of moet je net muisstil zijn? Mag je een foto nemen wanneer
je iets leuks op het podium ziet? En mag je een pas binnengekomen chatberichtje checken?
 

Is de leerkracht enthousiast over het theaterbezoek? Heb je je erg moeten haasten
of liep er iets mis waardoor je buiten adem de zaal binnenkomt?
 

Ook deze zaken beïnvloeden een theaterbeleving.
 

We zetten alvast nog enkele praktische afspraken voor je op een rijtje:
- We proberen de voorstelling tijdig te laten starten. Om je collega-leerkrachten (die misschien de bus moeten halen) niet in de problemen te brengen, ben je minimum 15’ voor aanvang aanwezig.
- Informeer vooraf naar de duur van de voorstelling. Zo kom je niet voor verrassingen
te staan.
- Geef voor aanvang van de voorstelling het totaal aantal leerlingen en leraren door aan de kassa.
- Omwille van de brandveiligheid is het gebruik van de gratis vestiaire verplicht. CCHA kan niet aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of verlies.
Tip: laat jassen als het kan in de bus en breng geen waardevolle voorwerpen mee.
- Drank en snoep horen niet thuis in een schouwburg.
- iPads, digitale horloges en mobiele telefoons worden uitgeschakeld bij aanvang van de voorstelling. De oplichtende schermen leiden de kunstenaars op het podium af en zijn storend voor de andere aanwezigen.
- Foto’s nemen is verboden, tenzij uitdrukkelijk wordt meegedeeld dat het kan.
- Samen met de leraren werken onze medewerkers aan een aangename attitude bij de leerlingen zodat iedereen ten volle kan genieten van de voorstelling.
 

Een aangename en boeiende voorstelling gewenst!
 

 

MUZISCH SCHOOLKLIMAAT

Cultuurcentrum Hasselt is één van de cultuurschakels van de CANON cultuurcel en werkt
graag mee aan de uitbouw van een muzisch schoolklimaat. CCHA gaat ook in op jouw
concrete vragen om samen een project uit te werken. Heb je ideeën of vragen, aarzel
dan niet om ons te contacteren: dagvoorstellingen@ccha.be.

CULTUURKUUR.BE
Vanaf 1 februari 2015 werd alle informatie over het ondersteuningsproject dynamo3
geïntegreerd binnen cultuurkuur.be. Dynamo3 ondersteunt de scholen met
praktijkvoorbeelden, vervoer met De Lijn naar culturele bestemmingen en subsidies
voor creatieve projecten. Met dynamoOPWEG kan elke school gratis met De Lijn naar
culturele bestemmingen. Dit met maximum 30 personen per rit en volgens de bestaande
dienstregeling. Met dynamoPROJECT kan je max. 1.500 euro krijgen voor een creatief
schoolproject waarbij je met min. 1 externe culturele partner een langer actief proces aflegt op maat van de school.

ADVIES OP MAAT
Op zoek naar kunstenaars? Tips voor workshops? Of gewoon brainstormen over muzische
projecten? Eén mailadres: dagvoorstellingen@ccha.be.
 


BROCHURE SCHOOLVOORSTELLINGEN 18-19 

 

Cookies

Door verder te surfen op deze website aanvaard je het gebruik van cookies die voor een aangename navigatie en een gepersonaliseerd aanbod aan content en diensten zorgen.

lees hier onze privacyverklaring sluiten