Speeltijd

Za 31 mrt 2018 ⋅ 20:00
concertzaal

Prijzen

€ 20,00
KaartsoortPrijs
basis € 20,00
ABO6 € 18,00
ABO10 € 17,00
+65 € 19,00
-25 € 10,00

Julien Marchal + Emilie Levienaise-Farrouch + Joep Beving

Julien Marchal
Julien Marchal zoekt, aangestoken door componisten als Philip Glass en Erik Satie, naar de extase binnen de (klassieke) muziek. Hij streeft daarbij naar de beheersing van ‘het niets’, een minimalisme dat ook wordt beïnvloed vanuit heel andere hoek met artiesten als Jon Hopkins, Burial, múm en Boards of Canada.

Debuut Insight (2015) en Insight II (2016) op 1631 Recordings - een absoluut te volgen label van (hoofdzakelijk digitale) releases in de postklassieke pianohoek - zijn verzamelingen van introspectieve stukken die een oase van rust scheppen in de hectiek van de dagdagelijkse muziek. Een terugkeer naar de essentie met noten die zich op subtiele wijze door de mechaniek van de piano bewegen.
 

Emilie Levienaise-Farrouch
Française Emilie Levienaise- Farrouch studeerde tijdens haar kinderjaren (klassieke) piano. Sinds enkele jaren woont ze in Londen. Daar volgen na Mozart, Bach en Beethoven nu ook Björk, Alva Noto + Ryuichi Sakamoto, Andy Stott, Clint Mansell... De voorbije jaren schreef ze verschillende (bekroonde) soundtracks voor (kort)films.

Met het verschijnen van haar eigenlijke debuut Like water through the sand in 2015 voegt ze zich toe een de imposante lijst van artiesten als Max Richter, Jóhann Jóhannsson, Hauschka en Dustin O’Halloran. Op de plaat zowel pianomuziek als strijkkwartetten en elektronica, van kamermuziek naar minimal en neoklassiek met subtiele nuances.

"8/10 No one made anything nearly as beautiful as this in 2015." normanrecords.com, 10 november 2015


Joep Beving

In alle stilte schreef Joep Beving de voorbije jaren kleine minimale composities. Hij nam ze thuis op, zette ze op Spotify. Voor hij er erg in had luisterden miljoenen mensen en kreeg hij laaiende reacties uit de hele wereld.

In november 2016 speelde hij in CCHA als support voor Jan Swerts en wist hij moeiteloos het publiek in te pakken. Intussen overschreed hij de kaap van 60 miljoen (!) streams waarmee hij zowat de meest beluisterde levende pianist ter wereld is. Net verscheen opvolger Prehension op Deutsche Grammophon.

Bevings muziek klinkt als Satie, Chopin en vooral Nils Frahm. Maar hij voegt daar nog een volstrekt eigen intimiteit aan toe waardoor je zijn plaat maar blijft draaien en draaien.

Geen weldadige waterval van pianonoten maar heerlijke doeltreffende breekbare pianowerkjes, gespeeld met het allerzuiverste gevoel in een adembenemende cadans. Sfeervol, meeslepend, bedwelmend, kwetsbaar, romantisch én ontroerend.

Melancholische en breekbare melodieën als balsem voor de ziel.

Zijn droomdebuut in CCHA gemist? We geven je graag een herkansing!

"Een intens droomdebuut vol tijdloze schoonheid." subjectivisten.nl
"Een imposant meesterwerk." subjectivisten.nl, 12 april 2017

piano & elektronica Julien Marchal / piano Emilie Levienaise-Farrouch / piano Joep Beving / © Sarah Howe & © Rahi Rezvani

marchaljulien.fremilielf.comjoepbeving.com

  

 


 

Kalender

Maart 2018
ma di wo do vr za zo
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

Genres

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Deze site gebruikt cookies

Door verder te surfen op deze website aanvaard je het gebruik van cookies die voor een aangename navigatie en een gepersonaliseerd aanbod aan content en diensten zorgen.

Meer informatie

X

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.