wij zijn CCHA

alle medewerkers

“Ne zanger is ne groep,” zong Wannes van de Velde ooit. Van een cultuurcentrum zou je hetzelfde kunnen zeggen. De programmering voor het seizoen 17/18 is opnieuw het werk van een hele ploeg.



Diede Cassimons • Katrien Buvens • Frank Smeuninx • Myriam Silkens • Tano Lauricella • Vera Fissette • Annemarie Renwart • Monique Rutten • Stijn Strauven • Erwin Grommen • Lieve Pollet • Kenny Bloemen • Beatrice Henckaerts • Jos Liebens • Kristel Boogaerts • Philippe Munters • Riet Jaeken • Staf Verelst • Frederik Larbie • Guido Tournelle • Karin Valée • Inge Withof • Mieke Vaes • Laurent Pitsi • Lieve Maes • Hilde Mantels • Rita Brees • Gerhard Verfaillie • Peter Brauns • Annemie Jans • Greet Claes • Georges Achten • Wesly Hermans • Ivan Mievis • Raymond Weerts • Tom Verhuizen • Frieda Buckinx • Denise Deploige • Chloë Draslik • Melissa Cupers • Karolien Mondelaers • Maurice Aerts • Loe De Corte • Heidi Bruyninx • Ludovic Driessen • Tessa Jordens • Véronique Liesens • Kristien Picard • Marie-Jeanne Hagelsteens • Jeff Gielen • Alice Jolling • Jean-Pierre Haubrechts • Willy Loix • Kurt Stevens • Peter De Visscher • Inge Lemense • Bram Hens • Carola Coenjaerts • Tom Selis • Jeannine Bruninx • Patricia Dewyngaert • Raphael Peters • Johan Vanginderhuysen • Kelly Schorpion • Jeannine Theunis • Inge Houben • alle vrijwilligers

ons artistieke team

Toon Horsten ging in gesprek met onze programmeurs. Toon was redacteur van Gazet van Antwerpen, programmeur van de Warande Turnhout, hoofdredacteur Stripgids, recensent voor De Standaard der Letteren en literair medewerker Knack.

Beatrice Henckaerts - programmator theater, comedy & schoolprogramma
"Pas in november vorig jaar ben ik in CCHA begonnen. Ik had altijd al een passie voor talen. Zo volgde ik de afdeling woord aan de academie en studeerde later taal en letterkunde. In mijn studietijd geraakte ik helemaal in de ban van het theater. Ik volgde Theaterwetenschappen en werkte voor verschillende gezelschappen en zalen. Hier in Hasselt, waar ik als bezoeker vaak kwam, valt voor mij alles op zijn plaats: ik heb jarenlang al mijn geld in theatertickets gestopt, nu heb ik er mijn beroep van kunnen maken. Wat een programma geslaagd maakt? Toch in de eerste plaats evenwicht, met grote en kleine voorstellingen, met bekende en minder bekende namen, en met aandacht voor wat er over de Nederlandse grens gebeurt."
Gerhard Verfaillie - algemene leiding, programmator familievoorstellingen, Krokusfestival, SPOTS & beeldende kunsten
"Het moet in 1984 geweest zijn. De macht der theaterlijke dwaasheden, Jan Fabre. Ik verliet het theater als een ander mens. Een rijker mens, een mens voor wie een nieuwe wereld open was gegaan. Jarenlang werkte ik bij het Hasseltse cultuurcentrum als theaterprogrammator, nu als directeur en artistiek coördinator. Ook de samenstelling van een programma is een vorm van creativiteit. Je laat het publiek immers toe zich jouw fascinaties eigen te maken, en omgekeerd. Kwaliteit is erg belangrijk, maar voorstellingen moeten ook relevant zijn, iets zeggen over de wereld waarin we leven. En vooral: ze moeten verwonderen. Ook vandaag nog, na al die jaren, ben ik nog steeds op zoek naar verwondering."
Laurent Pitsi - programmator concerten, dans & Nordic night(s), communicatie-verantwoordelijke
"Ik ben van de generatie van Nirvana, de groep die mij de wereld van de muziek heeft ingezogen. Ik werkte voor Radio Scorpio en liep stage bij platenfirma Rough Trade. Meteen na mijn studies kon ik bij het Hasseltse cultuurcentrum beginnen. Van in het begin was ik me er erg van bewust dat we een breed programma aan moeten bieden, maar gaandeweg leg je toch steeds meer eigen accenten. Zoals de postklassieke muziek. Daar waren we erg vroeg bij, met als gevolg dat alle groten van vandaag (Max Richter, Nils Frahm, Ólafur Arnalds ...) hier gespeeld hebben. Of de cultuur van Scandinavië, waar we een heel festival rond hebben gebouwd. Ook bij de dansvoorstellingen. Je kan hier Wim Vandekeybus of Rosas zien, maar ook kleiner en/of buitenlands werk waarin nieuwe media worden geïntegreerd."
Riet Jaeken - programmator klassieke muziek, letteren, context & Piano day(s)
"Ik heb lang zelf piano gespeeld en ben later voor verschillende orkesten, gezelschappen en organisaties gaan werken. Twee jaar geleden ben ik hier als programmator aan boord gekomen. Als het publiek van onze klassieke concerten een personage was, dan zou het iemand met een romantisch, wat behoudend karakter zijn, maar met een open geest. Dat stemt overeen met de twee lijnen die we volgen in de programmering klassieke muziek. Enerzijds kiezen we voor het grote symfonisch repertoire, er zijn in de provincie immers amper zalen met de omvang en de akoestiek van onze concertzaal. Anderzijds proberen we out of the box te denken en soms van de context uit te gaan, zodat het publiek op onverwachte momenten of plaatsen nieuwe dingen leert kennen."

actief in een netwerk van culturele verbindingen



 

Winkelmandje

U heeft geen voorstellingen in uw winkelmandje.

Deze site gebruikt cookies

Door verder te surfen op deze website aanvaard je het gebruik van cookies die voor een aangename navigatie en een gepersonaliseerd aanbod aan content en diensten zorgen.

Meer informatie

X

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.